Οι υποψήφιοι οδηγοί θα υποβάλλονται πρώτα στη θεωρητική εξέταση και εφόσον ολοκληρωθεί και προκριθούν , θα ακολουθεί η δοκιμασία προσόντων κα συμπεριφοράς η οποία θα διενεργείται σε δύο στάδια.
Το πρώτο στάδιο είναι η πορεία, ενώ στο δεύτερο στάδιο θα εξετάζονται οι δεξιότητες οδήγησης. Στην περίπτωση που ο υποψήφιος οδηγός αποτύχει στο δεύτερο στάδιο θα επανεξετάζεται και στο πρώτο. Όσο αναφορά τη δοκιμασία δεξιοτήτων , ο εκπαιδευτής του υποψήφιου οδηγού δεν θα βρίσκεται εντός του οχήματος καθώς στην εξέταση θα διενεργεί ένας εξεταστής.
Η διαδικασία καθ’ όλη τη διάρκεια της θα καταγράφεται από οπτικοακουστικά μέσα, διαφορετικά θα είναι άκυρη. Επομένως η απόφαση για την χορήγηση της άδειας οδήγησης θα ανακοινώνεται πέντε ημέρες μετά την δοκιμασία για να εξεταστεί όλο το οπτικοακουστικό υλικό. Τα εξέταστρα ορίζονται στα 15€.
Τέλος με το νομοσχέδιο αυτό θεσμοθετείται και η συνοδευόμενη οδήγηση για εκείνους που έχουν κλείσει τα 17 έτη.
Θα εξετάζονται με τον ίδιο τρόπο θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης και αφού επιτύχουν θα τους χορηγείται βεβαίωση δυνατότητας οδήγησης με συνοδό. Σε αυτή την περίπτωση ο συνοδός θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 30 ετών, να είναι κάτοχος της άδειας οδήγησής του για πέντε χρόνια και να μην του έχει καταλογιστεί βαθμός ποινής στο point system.
Ο νέος οδηγός θα πρέπει να έχει συγκεκριμένη ασφαλιστική κάλυψη καθώς θα λάβει την οριστική άδεια οδήγησης μόλις συμπληρώσει τα 18 έτη του.